Saturday, September 17, 2011

Penangan HArga.

hurm, sebenarnya x tau la nk tulis pe dalam entry kali nh.so dalam dok terpikir2 2 kan, tetiba terkeluar pasai harga ayam serama dalam fikiran.so pe lagi, post jela. p/s:sekadar luahan pendapat, harap tiada sape2 tersinggung. =)

hurm.. 1st question. KENAPA HARGA AYAM SERAMA MAHAL?
2nd question. KENAPA SESETENGAH BREEDER YANG BARU SETAHUN JAGUNG MEMBELA AYAM PON MENJUAL AYAM SERAMA DENGAN HARGA YANG MAHAL?
3rd question. KENAPA SAYA MEMPERSOALKAN KESEMUA SOALAN INI?

Haaaaa.. hanya penjual yang ada jawapan dia. =) sesiapa yang rasa nk berkongsi sila la tinggalkan pesanan anda di sini ya.~!

p/s: Semua yang di berikan seperti anak a, anak b, anak c, pembaka, induk dan macam2 lagi adalah anugerah Yang Maha Esa. kita sebagai hamba hanya mampu berdoa. Jangan ambil kesempatan di setiap kelebihan yang ada.andai kata bila kita membela,kita dikurniakan rezeki lebih,harap kita tidak terlalu tamak dan memikirkan tentang dunia semata. di luar sana,ada beribu orang yang ingin menceburi arena ini tapi kita x pernah bagi mereka peluang.kita tutup niat mereka,kita matikan harapan mereka kerana apa?? kerana kita manusia tamak.kata nk memartabatkan arena seni serama tapi bila benda mcm nh berlaku,apa tindakan kita? mana pergi kata2 harapan? mana pergi perjuangan asal? =)
renung2 kan dan selamat beramal.

No comments:

Post a Comment